Obchodní podmínky


REKLAMAČNÍ ŘÁD - ISO 9001:2008

1

Rozsah platnosti



1.1

Dle tohoto reklamačního řádu společnosti KRAUPNER s. r. o. dále jen dodavatele, se po dobu jeho platnosti řídí reklamační řízení mezi ním a zákazníky, které se týká jim dodaného zboží a služeb.

2

Reklamační řád



2.1

Každá reklamace se vyřizuje zásadně v reklamačním řízení. Toto řízení zahajuje dodavatel na návrh zákazníka na základě předaného zápisu o reklamaci (tištěný formulář F 20-24-05 Reklamační protokol). Zákazník je povinen předat řádně vyplněný Zápis o reklamaci, popř. jej vyplnit na místě s příslušným pracovníkem, neprodleně poté, kdy zjistil skutečnosti opravňující jej k reklamaci. S vyplněným zápisem o reklamaci předá i reklamovaného zboží. Neúplný nebo špatně vyplněný zápis o reklamaci je dodavatel oprávněn odmítnout a vrátit zákazníkovi k doplnění. Do opětovného odevzdání zápisu o reklamaci se přerušuje lhůta pro vyřízení reklamace. Na základě správně vyplněného a předaného zápisu zapíše příslušný pracovník fakturace reklamaci do knihy reklamací a přidělí pořadové číslo.

2.2

Reklamace zboží – zákazník doručí reklamované zboží řádně zabalené KRAUPNER s.r.o., buď osobně nebo způsobem jakým jej obdržel s vyplněným zápisem o reklamaci na adresu prodejny společnosti Bečovská 1547/13, 104 00 Praha 10. Reklamace závad ošetření objektu se provádí na místě instalace, kde se vyplní zápis o reklamaci – reklamační protokol se zástupcem objednavatele, který zakázku přebíral.

2.3.

Reklamační řízení končí rozhodnutím o vyřízení (tištěný formulář „Zápis o reklamaci - Reklamační protokol“ viz příloha). Toto rozhodnutí je dodavatel povinen vydat do 30-ti dnů poté co obdržel zápis o reklamaci. Uzná-li reklamaci za oprávněnou musí rozhodnutí obsahovat návrh na způsob vyřízení reklamace.

2.4

Zápis o reklamaci vyplňuje zákazník, přičemž je povinen uvést alespoň údaje uvedené v bodě 3.1.2



2.5

Je-li pro posouzení reklamace nutné zpracování posudku třetí stranou, přerušuje se po dobu jeho zpracování 30-ti denní lhůta pro vyřízení reklamace.



2.6

Posouzení třetí nezávislou stranou si může ve lhůtě stanovené reklamačním řádem vyžádat jak zákazník, tak dodavatel.



3

Podmínky reklamace



3.1

3.1 Kvalitativní reklamace



3.1.1

Reklamaci lze uplatnit vždy, vykazuje-li dodané zboží funkční , vzhledové, nebo jiné vady, ať skryté nebo zjevné, které zabraňují jeho užívání k účelu, ke kterému bylo výrobcem určeno a kterého by jinak při použití zboží bezvadného bylo dosaženo. Při reklamace provedeného díla – instalace systému na objekt lze uplatnit reklamaci pokud funkčnost systému neodpovídá deklarovaným parametrům, prvky systému odpadly (nebo se uvolnily) z ošetřených ploch (pokud odpadnou plochy , ke kterým byl systém připevněn nelze reklamaci uplatnit), došlo k poškození materiálu vlivem únavy struktury procesy uvnitř materiálu bez vnějšího zásahu.

3.1.2

Při zjištění této vady na zboží, zákazník neprodleně předá toto zboží dodavateli -

  • - prostřednictví obchodního zástupce
  • - zásilkou na adresu KRAUPNERs.r.o., Bečovská 1547/13, 104 00 Praha 10 (reklamované zboží zaslané na dobírku společnost nepřejímá)
  • - osobně

Spolu se zbožím musí být zaslán řádně vyplněný protokol o reklamaci s těmito údaji -

  • - identifikací reklamujícího vč. jména osoby odpovědné za vyřízení
  • - popisem a kódem reklamovaného zboží
  • - množstvím reklamovaného zboží
  • - vadou reklamovaného zboží
  • - číslem faktury nebo faktur, kterými bylo toto zboží dodáno
  • - datem reklamace

3.1.3

Reklamaci na vadné zboží, které není fyzicky předáno k posouzení nelze vyřídit. Vadné zboží je zapotřebí vrátit v originálním balení, bez případných označení symboly odběratele.

3.1.4

Nárok na uplatnění reklamace zaniká pokud bylo zboží poškozeno:

  • - běžným opotřebením
  • - nadměrným zatěžováním
  • - mechanickým poškozením
  • - nedodržením technologických předpisů pro instalaci systému

3.2

Kvantitavní reklamace



3.2.1

Osobní převzetí zboží : Při osobním převzetí zboží je přebírající povinen zkontrolovat množství a sortiment přebíraného zboží podle faktury (dodacího listu). Správnost přebíraného zboží potvrdí svým podpisem na faktuře (dodacím listu). Pokud následně zjistí odběratel rozdíl, není již KRAUPNER s. r. o. povinna reklamaci uznat jako oprávněnou.

3.2.2

Zasílání zboží dopravcem : Pokud není zboží odebráno osobně, rozumí se doručením okamžik převzetí zásilky od přepravce (Česká pošta, přepravní služba). Při převzetí zásilky od přepravce je třeba ihned při doručení zkontrolovat, zda počet kartonů souhlasí s počtem na přepravním listu a zda-li zásilka nebyla násilně otevřena nebo poškozena. Kartony musí být uzavřeny originální páskou KRAUPNER. Jestliže k takové události dojde, je zákazník povinen ihned zásilku reklamovat u přepravce (sepsání Zápisu o škodě). V případě, že při detailní kontrole zásilky zjistí zákazník jakýkoliv rozdíl mezi fakturou (DL) a skutečně dodaným zbožím, je povinen toto ihned – nejpozději do 3 dnů od převzetí zboží, oznámit dodavateli prostřednictvím vyplněného reklamačního listu (faxem, e-mailem). Pokud tak neučiní, KRAUPNER s. r. o. není povinna případnou pozdější reklamaci uznat jako oprávněnou.

3.2.3

Nárok na uplatnění reklamace týkající se rozměrů a množství dodaného zboží zaniká pokud zboží nebylo objednáno písemně a nelze tedy průkazně stanovit jaké množství zákazník objednal. Zboží které bylo připraveno tvz. "na míru" (lanka a sítě) při oprávněné reklamaci musí zákazník vrátit a bude mu vyměněno za zbož dle požadovaného rozměru.

4

Náhrada škody



4.1

Oprávněná reklamace bude vyřízena výměnou, opravou reklamovaného zboží nebo případně vrácením peněz (dobropisem).



5

Závěrečná ustanovení



5.1

Reklamační řád je platný od data podpisu odpovědným zástupcem společnosti KRAUPNERs. r. o. a účinný dnem, kdy byl zveřejněn vyvěšením v místě prodeje zboží u dodavatele.

5.2

Každá reklamace se posuzuje podle reklamačního řádu platného v době převzetí reklamované dodávky zákazníkem nebo prvním přepravcem

V Praze dne 1.1.2013 Ing. Stanislav Kraupner - ředitel společnosti